onsdag, august 31, 2016

Nye tider venter

Så har jeg sagt farvel til mit arbejde. Farvel til trygheden, faste rammer og kendte omgivelser.

Jeg har den sidste tid haft det godt og haft lidt bedre overskud. Så nu glæder jeg mig faktisk til de nye tider, som venter på mig derude.
Mange har bakket op omkring min beslutning og ønsket mig held og lykke med fremtiden - og der har naturligvis også være spørgsmål. Spørgsmål om hvad der nu skal ske, hvad jeg skal, om jeg allerede har fundet nyt job eller om jeg skal studere. 
Sandheden er at jeg ikke har en plan. Jeg tager det som det kommer. Jeg har med vilje ikke søgt jobs eller lavet planer i mellemtiden da overskuddet ikke var så stort - i stedet skulle jeg jo afslutte mine opgaver.

I morgen er det officielt, at jeg er ledig. Der vil jeg så begynde at overveje mine muligheder og melde mig ind hos A-kassen. Jeg skal naturligvis overveje mange muligheder, bruge mit netværk og klarlægge en plan. 
Personligt håber jeg selv ikke at jeg er uden job i lang tid, men jeg er også nødt til at se tiden an. 

Jeg har også fået bemærkninger om, at det er modigt gjort at sådan bare sige op - uden at have noget andet i hånden. Jeg er ikke den første (og heller ikke den sidste), som gør det. Der er flere andre som har prøvet det og fundet lykken. 

Nu er der min tur. Jeg glæder mig til, at selv se og følge med hvad der sker. Jeg starter med positive briller og lader vejene være åbne. 

1 kommentar:

Kristina sagde ...

Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer. Pøjpøj med det hele :-)